En kvällshälsning...

Viggo har varit piggare och gladare idag. Han har sträckt sin lilla hand mot mig och dragit med mig ut på promenader runt runt runt avdelningen. Han har charmat de snälla sköterskorna och vinkat glatt när jag kört runt honom på en liten trampcykel. Han når inte ner till pedalerna hur mycket han än försöker.
Ikväll skulle de sätta en port i hans armveck, så han kan sövas imorgon (ja, vi fick tid för undersökningarna imorgon bitti och det känns skönt att slippa vänta) men det var svårt att hitta rätt så efter några försök och många tårar senare fick vi ta hissen upp till operation. Där gick det på första försöket, Viggo hade så ont så han skakade men han fick en ny fin röd bil av sköterskan och blev både mallig, sprallig och glad.

I eftermiddag åkte jag hem för att ta mig en efterlängtad dusch och packa oss lite saker som vi behöver. Tog en sväng om HM för att inhandla nya pjamaser och stumpor till Viggo, för tvätten har blivit liggande om man säger så... Fick även med mig ett par tuffa höstkängor hem, perfekt "hoppa-i-löven-skorna" till hösten.
Ikväll har vi även haft besök av Josefin och Viggo blev så glad att se henne! Tack för besöket fina vän!

Nu ska vi se en film, upp tidigt imorgon för ännu en låååång dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0