En trött korv.

Nu var det ett par dagar sedan vi hördes och det är för att jag tycker det är så tråkigt att blogga utan bilder, och några bilder har inte blivit tagna under veckan.

Vi startade dagen med ett dagisbesök, som vanligt den här veckan. Det har gått jättebra men Viggo är allt annat än en morgonpigg kille och han är sådär lagom nöjd med att bli väckt på morgonen. Idag lekte han en stund med dagiskompisarna innan han låg som en svårt avliden grön plyschkorv i soffan. Vi blev hemskickade pga trötthet och jag lovade att komma tillbaka imorgon med en pigg Viggo istället. Hur man nu kan få honom pigg. :)

Viggos morfar var här på en fika i eftermiddags och vi tog en tur till Lindex och köpte galonkläder till dagis. Marinblått och turkost med en liten Bamse på bröstet (jag trodde aldrig jag skulle komma hem med Bamse) men till saken hör att det redan var väldigt utplockat bland storlekar och färger...och så var han hemskt söt i den också.
Tack morfar!


Idag bjuder jag på en bild från Cypern för ett par veckor sedan. Thea har fullt upp med att fixa till Viggan fripp innan kvällens utgång.

Nu ska jag koppla in skivaren och skriva ut lite bilder på Viggos nära och kära. Ska göra en liten bok till dagis som Viggo kan titta i när han känner hemlängtan. :)


Kommentarer
Postat av: sandra

Kul att det går bra på dagis och skönt att han gillar att sova, mina barn brukar vakna tidigt. Gäsp :-) Vi gjorde också en sådan bok till min äldsta när han började!

2010-08-19 @ 19:05:39
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Jannie

Sötnosarna!

2010-08-20 @ 23:01:02
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0