En Viggo-lista.

Vad heter ditt barn? Viggo Christoffer
När var du beräknad att föda? 19 juni 2009
Föddes barnet på utsatt datum, om inte när? 20 juni 2009
Hur stor var barnet vid födseln? 4210 g och 54 cm lång

Hur lång tid tog förlossningen? Första värken kom ca 00.10 på natten och de var regelbundna med ca 3 minuters mellanrum redan från början och Viggo föddes 20.04 på kvällen.

Tog du någon smärtlindring? Självklart! Lustgas som blev min bästa vän samt epidural som jag så här i efterhand kanske skulle ha hoppat över...

Tog ni reda på könet?
Ja, i v 19 fick vi reda på att det låg en liten kille i min mage.

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta? Nej men vi hade lite olika förslag men när Viggo var född så var det inga av alternativen som passade, så det blev en Viggo och det passade perfekt.

Hade du en svår graviditet?
Sådär. Jag var illamående till v 28, fick komma in och få dropp ett par gånger och blev inlagd ett par dagar pga det. I slutet av graviditeten var jag nära havandeskapsförgiftning och mådde rätt dåligt. Hade tur att inte känna så mycket av foglossning och andra krämpor.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Javisst.

Har du fått några bristningar? Insidan låren.

Var du nervös inför förlossingen? Nej jag tyckte det skulle bli spännande och jag såg fram emot att få träffa den som låg i magen.

Hade du några cravings? Det gick i perioder, ett tag kunde jag bara äta hallon (kräm, sylt, bär osv) och ett tag blev jag besatt av knäckebröd med hushållsost på. Det värsta var nog alla rengöringsmedel och acetonen jag älskade lukten av!

Hur mycket gick du upp i vikt? 10-12 kg.

Hur länge ammade du? Ca en månad.

Vem är barnet mest lik? Christoffer.

Vad är det bästa med att ha barn?
Lyckan, glädjen och kärleken.

Är ditt barn döpt? Ja, i Kungälvs Kyrka 5 december 2009.


Kommentarer
Postat av: sandra

Roligt att läsa, ska nog göra den en dag! och söta bilder på Viggo i inlägget ovan! kram

2010-08-20 @ 19:19:47
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0