Spännande nyheter.

Idag har jag och Viggan haft en härlig dag i solen (!!!) tillsammans med vår vänner Tyra och Emma. Vi började dagen med en fika hos oss och avslutade kvällen med en god middag på Malt och Humle. Jag åt världens största Ceasarsallad och ligger nu helt proppmätt i soffan.


Tyra smälte in i omgivningen.

Vätskepåfyllning!


Fick ett spännande och glädjande besked från en vän samt ett efterlängtat telefonsamtal från Naturförskolan tidigare idag. Den 17 augusti kl 13.00 är det dags för vår lille krabat att börja på dagis!
Det är en skräckblandad förtjusning, för visst är jag övertygad om att Viggo kommer tycka det är roligt att träffa andra barn, men samtidigt känns han fortfarande så liten.
För snart ett år sedan var han en hjälplös liten bebis och nu om två månader ska han börja dagis? Hade jag kunnat trolla så hade jag gärna skolat in Viggo efter jul istället. Men man gör så gott man kan och huvudsaken är att han inte är där så långa dagar eller alla dagar i veckan, det blir fem timmar tre dagar i veckan och det botar ju mitt dåliga samvete lite iallafall.

Nu ska jag rensa ut min överfyllda byrå, ut med allt gammal och in med nytt är min filosofi. ;)

Kommentarer
Postat av: Therese

så fina bilder! Mysig dag! Jo du har helt rätt med väskan jag tror inte det blir någon hoppas på att den är så fin i verkligheten. Jag håller på att lobba för en till resa i slutet av augusti kanske jag vet hur det blir nästa vecka. Visst var det Turkiet ni var till? Kram och hoppas du får sova gott!

2010-06-15 @ 22:05:47
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Katrin

Fina bilder på fina barn =)

Ja det är lite tvetydigt det där med att börja på dagis.. Tack o lov ÄLSKAR Leo dagis och har alltid längtat dit och vill knappt hem ;) Men det är ju en annan sak för mamma och pappa såklart.. ;)

Men det kommer nog gå bra ska du se, så länge ni kä'nner att det känns bra komer nog Viggo också tycka det.

Ha en fin dag, kram

2010-06-16 @ 14:47:27
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Susanna

Åhh va härligt! Det var väl den förskolan ni ville ha?? :) Viggo kommer klara sig galant på dagis :) pösss

2010-06-16 @ 18:18:10
URL: http://susstankar.blogg.se/
Postat av: Katrin

Haha, ja det stämmer nog, fast just nu är han lite småjobbig med sin vilja ;)

Nja, det finns nog för och nackdelar med både långt och kort hår. Vi funderar faktiskt på att klippa honom kort nu när det är sommar för han är så varm av sig och så blir det massor med tovar och han är såå hår öm.. Men vi får se om vi vågar ;) Han är ju som sagt ganska söt i sitt hår och det är ju "han" liksom.. ja, vi får se.. ;)

2010-06-16 @ 19:08:33
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Linda

Undra vad det var för spännande samtal:)... Naturförskolan där har min mamma jobbat!

Ska bli så kul att se er på lördag!

JAg har ju aldrig kommenterat här förut men du e så duktig på skriva Frida!

KRAM L

2010-06-16 @ 20:54:32
URL: http://fragorpadet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0