Pannkaka.

Tråkigt väder och tråkig dag. Jag lättade upp stämmningen här hemma (ja Viggan har varit en klängapa och gnällspik) och stekte pannkakor till lunch. Det åts med god aptit!



Fick däremot ett glädjande besked om mina poäng och det ser ljust ut för mig att komma in på utbildningen jag sökt till hösten! :) Så här taggad att börja plugga har jag aldrig varit, jag vill lära mig mer mer mer och utvecklas som person. Jag längtar efter ny kunskap!
Visst är det mysigt att vara gravid, få barn och bli mammaledig. Att gå hemma med Viggan, ta dagen som den kommer, fika och gå långa promenader i solen. Var sak har sin tid, snart är det dags för Viggo att börja på dagis och för mig att ta tag i min framtid. 
Jag vägrar vakna upp en dag och känna att det är "försent" att bli det där man ville bli. Vissa säger att det aldrig är försent, men det tror inte jag på. Livet rullar på i snabb takt, ett barn blir två barn, lägenhet blir till villa och man lever ett liv som kräver sina inkomster. Den dagen är det inte lika lätt att säga upp sig från jobbet för att studera heltid i 3 år eller mer (om man inte gift sig rik då vill säga, grattis till er ;).
Däremot ångrar jag ALDRIG att jag fick Viggo när alla andra satte sig i skolbänken igen. Jag följde min magkänsla och det blev så otroligt jätte bra. Men han kommer få ett syskon några extra år senare helt enkelt. ;)

Kommentarer
Postat av: Katrin

Vad skönt för dig att du vet vad du vill framöver..själv står jag här och stampar..

2010-05-27 @ 18:51:43
URL: http://vardagenvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0