Sand och sol.

Idag skiner solen och vi träffade upp Nina och Axel i lekparken en bit bort. Viggan som var nyvaken gungade som en zombie, men efter ett tag vaknade han till och fann lyckan i sandlådan. Det var första gången han kom i kontakt med sand, och det gillades kan jag lova. Mindre exalterad var jag som hade fullt upp med att hindra Viggan från att stoppa det i munnen samt borsta bort sand från kläder och händer.
Ni som känner mig väl vet hur ont jag har av smutsiga kläder, så ni kan tänka er hur det kändes att få en son full med sand. Men man får bara vänja sig, det här är bara början... ;)


Axel hade med sig en gaffel, försäkerhetsskull.

Viggan, bland kattskit och springmask.

Ohhej!

Killarna provade den stora gungan. "Sådär skoj" kom dom fram till.

Till en början körde Viggan på en avslappnad stil och halvsov i gungan.

Skepp o hoj! 

Kommentarer
Postat av: Therese

så söta bilder! Roligt när de halvsover :) Hur länge hade du tänkt vara föräldraledig? Får vi ett till barn ska vi nog dela på föräldraledigheten förutsatt att det är som nu med våra ersättningar. Hade du fått info om mössan? Jag har packat ditt paket. Hoppas ni får en fin kväll. kramar

2010-05-05 @ 18:38:20
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Therese

gick inte kommentera ditt nya inlägg, vad snygg den blev! Kul med lite annorlunda detaljer, duktig du är. Viggo var nästan ett år då han började på dagis började någon vecka innan han fyllde då en av fröknarna skulle på semester. Men han har allid gillat att gå på dagis, han är 17 månader nu. Ang syskon så funderar vi på nästa år, vi får se. M var lite ledig med Viggo då han bytte jobb så det gick inte. Så nästa gång tror vi att vi kommer dela även av ekonomiska skäl och jämställdhet hemma så är det bra om mannen får lite mer insikt hur det verkligen är. SV: jag ska kolla att jag hade din adress, återkommer om jag inte har den. kram

2010-05-05 @ 19:45:17
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0