Viggo 11 månader.

Underbara unge, nu är du snart ett år.
Jag minns denna tid för ett år sedan, då vi längtade efter dig. Du levde loppan i min mage och jag tyckte att varje dag var som en evighet. Jag tänkte "om ett år, då ska vi äta glass i solen, du ska få lukta på försommarens alla blommor och jag ska visa dig havet". Nu är vi här och varje dag visar jag dig något nytt.

Du har lärt dig dricka ur sugrör, ja dricka överhuvudtaget för det har du inte varit så intresserad av förut.
Du kryper som en blixt och din armar kan bli 2 meter långa och komma åt det mest förbjudna. Du plockar gärna blommorna jag planterat och jord är gott att äta.
Vatten är fortfarande din favorit och du älskar att plaska! Du kan sitta i duschen länge länge, med duschstrålen rakt i ansiktet utan att förstå att det är du själv som håller i duschslangen. Men lika glad är du ändå!
Barn är roliga, stora som små. Du tar dig gärna ett smakprov och din kompis Lilly har både bitmärken i låret och en tå.
Jag vet inte om det är hundarna som lärt dig, men du tigger vid varje måltid. Hänger på bordskanten och befaller oss att mata. Du äter allt och lite till, kräsen är inte rätt ord.
På tal om hundarna, tråkigt nog har Melwin sagt ifrån en gång för mycket och det resulterade i ett besök på barnakuten. Som tur var hade du änglavakt. Vår Melwin, som varit en del av familjen långt innan du blev påtänkt måste flytta. Det gör både pappa och mig väldigt ledsna men vi kan inte utmana ödet och du måste få vara säker i ditt eget hem såklart.

Den senaste veckan har sommaren gjort entré det tycker vi alla om! Du slipper alla tjocka kläder och kryper runt i t-shirt och shorts. Sommarkläder har vi fått köpa en hel hög, för det går åt! Du står gärna på balkongen och skakar galler och ropar åt grannarna. Så fort vi öppnar balkongdörren kryper du ut, snabb som en vessla!
Nu säger du Mamma, Pappa, Där och Titta. Ajajaj och Nenene. Älskade unge!
Arg kan du bli. Riktigt förbannad faktiskt. Speciellt om man säger nej och tar någonting ifrån dig. Du blänger, skriker och tårarna sprutar. Ansiktet blir knallrött! En gång bet du pappa i foten. Det får man inte göra, ajabaja.

Snart fyller du ett år och det ska vi fira! Jag håller på att planera ditt kalas och funderar över vad pappa och jag ska ge dig i present. Vi har våra ideér... ;)
Men först ska vi åka till Turkiet, om en vecka nästan exakt. Härligt, jag tror du kommer stortrivas med tanke på all mat och de stora poolerna. :)

Älskade älskade älskade Viggo, du är så värdefull och det dyrbaraste vi har, glöm aldrig det!
Din mamma <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0