Som hund och katt.

Vår lille katt går fortfarande runt namnlös, att det ska vara så svårt med pojknamn. Cleo har fullt upp med att hålla koll på vad han gör och vart han är. Hon har ju träffat katter innan men inte så här små, och dessutom inte i vårt hem. I morse sov dom ihop i vår säng och det är ett gott tecken trots att hon vakar som ett lejon över sin egen säng och sina tuggben.
Viggo älskar den lille pälsbollen, de leker tittut med gardinerna och när vi håller i kattungen så får Viggo känna på den mjuka pälsen och då säger han Naaaw och så gosar han ner ansiktet så pälsen blir alldeles snorig och tuffsig.
Jag tycker det är viktigt att barn växer upp med djur. De får lära sig att ta hand om, vara rädd om och visa hänsyn till andra och inte bara se till sitt eget bästa. Dessutom har det visat sig att barn som är uppvuxna med djur löper mindre risk för allergier, vilket bara är ett plus i kanten.

 
Lillen i mitt knä igårkväll.

Nu ska jag klä på min hesa kråka för ett litet besök på lekplatsen och därefter Maxi, dags att fylla på kylskåpet för både stora och små. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0