Vabbledig istället för mammaledig.

Idag har vi fått besök av Viggos kompis Lilly och hennes mamma. Vi tog en promenix och kikade i affärer och åt en lunch på Moodys. Som tur var kom vi dit i rätt tid, för efter oss strömmade Kungälvs föräldralediga mammor in med sina vagnar och små bebisar och slogs om sittplatser och barnstolar. 
Det känns konstigt att inte vara just mammaledig längre, vi med de lite större barnen fick hetsa i oss både lunch och kaffe, till skillnad från de andra som kan dricka kaffe och amma i evigheter. Var tid har sin tjusning! :)
 Viggan matvägrade iallafall, inte ens russin fick han ner, så jag tror han har lite ont i munnen fortfarande och det märks på hans humör.
I en barnbutik hittade jag en overall till Viggan som jag la undan. Den var tunn och lätt och tydligen har Didriksson blivit bättre placerad i tester än tex. Reima. Så upp till bevis! :) Fyndade ju en på Ullared för 300 kr och tänker ha den som en extraoverall att byta med, tror man behöver en på dagis och en hemma. 


Mitt fina Ullaredsfynd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0